~sahabat yang diredhai ALLAH~

Wednesday, November 3, 2010

::NEGERI 5 MENARA a.fuadi::

"hai along..x abih2 lagi ke membace?"
hahaha..mcm tu la reaksi abah bile aku balik cuti baru2 ni...
ni ha nak crite...pasal novel versi Indonesia yang aku rase dah betul2 jatuh cinta pada penulisannya.
yup2..NEGERI 5 MENARA..
time kat kmk, ramai tanye ni novel sal ape..maybe dorg bajet aku layan novel cintan..
no...no...no....
macam ne nak cakap eyh...
abah yang belikan novel ni..mule2 tu mcm x berminat sgt sebab slang ade sikit2 indon..
aku takot x paham..but since my dad mencegah same skali we all adik bradik layan novel cintan..then aku bace je ar..
kt kolej x leh nak bace sgt sbb schedule pack gile killer ar..(for those yg penah dok matrik, anggukkan aje)
aku x nak crite novel ni pasal ape sbb aku nak promote kat korg..
BACELAHHH..
memang best sangat...xde la cintan2 but as a student with 'tight' schedule..
i really2 motivate with this story...
the time management... friendship and farewell... monetary problems...nationalism...religious..
pemberontakan naluri remaje..macam2 ar..
sume berkait dengan hidup students..
rugi sangat2 x bace...
novel ni lain dari yang lain sebab it depends on true story penulis sendiri..
paling terkesan dalam diri ni..
persahabatan 6 saudara di dalam dunia PONDOK MADANI (PM) yang sampai hari ni masih kekal bout 12 years..
syok sangat!!!
NEGERI 5 MENARA!!!

No comments:

Post a Comment